Friday, August 9, 2013

JAANIK(A) - Kadri Pettai




,,Ma istusin seal järve ääres. Tuul tuhises mu kõrvus. Solin kostus kusagilt. Haarasin maast mulda ja vaatasin, mida ma olin kraapinud. Vihmauss vingerdas mu sõrmede vahel nii abitult ja üksi. Lasin ta maha kukkuda ja istusin kuuse alla. Vaatasin järvele. Vaatasin metsa alla. Teadsin, et nad ilmuvad varsti välja. Silmanurgast märkasin, et haldjas laskus maale. Tuul muutus tugevaks ja puhus nii kõvasti, et mu müts lendas järve. Sealt kuulsingi sulpsatust. Nüüd ilmusid välja näkid. Metsast hakkas kostma mingit müdinat. Mütoloogilised tegelased tulid kohale. "

See on minu poolt väljamõeldud katkend. Selline oli ka põhiliselt raamatu sisu: oli 17-aastane tüdruk ja 35-aastane ema ja oli saladusi täis mets. Tüdruk polnud kunagi näinud oma isa ja kui ta küsis emalt, siis ema vaikis. Ükskord suvel maal hakkas tüdrukule koitma, et lähedalasuv müstiline mets on seotud tema isaga.

Raamat põhineb mütoloogilistel tegelastel. Peab olema fantaasiat, et seda lugeda ja lisaks veel rõõmu tunda. Mina nautisin lugemist, kuna raamatu iga lehekülg kirjeldas mõnda huvitavat seika. Raamatul on ka järg, mida soovitan lugeda, et saada teada lõplikku saladust. Aga ise pole ma seda veel lugenud. 
Selle raamatu kohta ei ole mul palju öelda. Soovitan kindlasti tüdrukutele ja ka poistele, kellel  on vähegi fantaasiat:)
Valisin raamatu seepärast, et Internetis oli seda kirjeldatud väga huvitavalt. Lisaks on raamat leidnud äramärkimist Eesti Lastekirjanduse Keskuse ja kirjastus Tänapäev  poolt, mis tõotas,  et tegemist on ikkagi lugemist vääriva jutustusega.

1 comment: